Pak onveilige verkeerspunten aan

23 augustus 2017CDA Beuningen brengt in kaart welke gevaarlijke oversteekpunten er op de school-thuisroute in de gemeente Beuningen zijn. We roepen inwoners op om deze punten met ons te delen. Nu de scholen weer zijn begonnen, is het volgens fractievoorzitter Dave Preijers goed om te kijken hoe de verkeersveiligheid vergroot kan worden, want ieder kind heeft recht om veilig naar school te kunnen.

Deze gevaarlijke oversteekpunten kunnen doorgegeven worden via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Wij gaan de inzendingen ook meenemen bij het schrijven van het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018.

De verkeersveiligheid moet volgens Dave Preijers de komende jaren meer prioriteit krijgen in Beuningen. Ouders moeten onbezorgd hun kinderen naar school kunnen brengen en dat is helaas nog niet overal het geval. Volgens Veilig Verkeer Nederland zijn er bij bijna een derde van de scholen gevaarlijke oversteekplaatsen op de school-thuisroute.