Motie CDA over basisschool de Dromedaris vindt brede steun

12 november 2017 - Afgelopen raadsvergadering was de begroting van 2018 aan de orde. Het college stelde in deze vergadering voor om drie miljoen euro te reserveren voor een nieuw schoolgebouw voor de Dromedaris. Het CDA staat garant voor goed onderwijs in iedere dorpskern van onze gemeente. Echter, ging het ons te ver om voor dit bedrag toestemming te geven.

Raadslid Pim van Teffelen zegt hierover: “Het college heeft ons geen degelijke onderbouwing gegeven waarom er per se tot nieuwbouw overgegaan moet worden. Renovatie van het bestaande gebouw is niet eens is onderzocht. In de memo die de raad is toegekomen stond eigenlijk alleen het argument dat het college een nieuw schoolgebouw wil bouwen, omdat ze een nieuw schoolgebouw willen bouwen. Op basis van dit soort motiveringen kun je niet zulke exorbitante uitgaven goedkeuren. Onze inwoners verwachten van de gemeente dat ze zorgvuldig en duurzaam omgaan met het belastinggeld van onze inwoners.”

Daarom heeft CDA samen met D66 en de VVD een motie ingediend, waarin ze van het college eisen dat ze de investering voor een nieuw schoolgebouw goed onderbouwen. Deze motie is aangenomen. Het CDA wacht nu het  raadsvoorstel af.

Pim van Teffelen, raadslid CDA Beuningen