CDA zet vol in op zonne-energie

14 november 2017 - In januari van dit jaar heeft het CDA de energievisie Energiek Beuningen gesteund. In deze visie staat dat de gemeente Beuningen in 2040 energieneutraal moet zijn. Het CDA vindt het een ambitieus plan en wil zich inzetten om deze doelen te halen.

Hoe willen we dat bereiken? CDA raadslid Rob Martinus zegt dat we in eerste instantie vol moeten inzetten op zonne-energie: "Zonne-energie is wat ons betreft de eerste én beste keuze om deze doelstelling te halen. De doelstelling van een energie neutrale gemeente is op dit moment al goed te halen met zonne-energie. Zeker als je bedenkt dat de technologische ontwikkelingen op dit gebied razendsnel gaan. Daarbij is het ook mooi meegenomen dat ik de afgelopen 4 jaar als raadslid nog nooit een onvertogen woord over zonne-energie gehoord heb. Voor deze vorm van groene energie is dus veel draagvlak, hetgeen niet over alle alternatieven gezegd kan worden."

Rob Martinus vertelt verder: "2040 is aan de ene kant ver weg, maar toch ook dichtbij. Inwoners willen van ons weten hoe wij lokaal het begrip "rentmeesterschap" vorm gaan geven. Dit is zeker het geval met de aankomende verkiezingen in aantocht. De komende jaren moeten al stappen gemaakt worden in het behalen van deze doelstelling. Ik kan me goed voorstellen dat onze inwoners dit onderwerp in het stemhokje laten meewegen.”

Rob Martinus, raadslid CDA Beuningen