Right to challenge

16 november 2018 - Het CDA heeft inwonersbetrokkenheid hoog in het vaandel staan. In dat kader hebben we tijdens de begrotingsraad van 13 november weer een stukje van onze ambitie uit het verkiezingsprogramma kunnen realiseren.

Voor het einde van het jaar komt er een landelijke regeling in het kader van "Right to Challenge". Hierbij worden inwoners uitgedaagd, daar waar zij denken het beter te kunnen, zelf zaken te regelen, zoals bv. groenonderhoud, het beheer van een buurthuis of dagbesteding. Het verhoogt de betrokkenheid van inwoners, is nooit duurder en vaak zelfs goedkoper en leidt tot nieuwe en stevige sociale netwerken.

In het verlengde van deze regeling heeft fractievoorzitter Dave Preijers CDA-wethouder Pim van Teffelen gevraagd "Right to Challenge" waar kan, in te passen in de huidige structuren in Beuningen. De wethouder heeft dat toegezegd. Het welzijn van de inwoners staat voor ons centraal.