Profiel CDA Beuningen

De CDA-afdeling Beuningen is onderdeel van het landelijke CDA. De kernpunten van het CDA zijn:

• Veel eigen ruimte en verantwoordelijkheid voor burgers en hun organisaties;
  • Hulp voor hen die echt niet op eigen benen kunnen staan;
  • Zuinig op wat we nu hebben aan natuur en de natuurlijke hulpbronnen;
  • Gezonde financiën van de overheid, dus ook van de gemeente.

Als plaatselijke afdeling onderschrijven we deze uitgangspunten. Met deze uitgangspunten richten wij ons vooral op de gemeente Beuningen. Wij stellen ons vooral op als een lokale partij. Onze energie richt zich op de besluiten die in de gemeenteraad van Beuningen genomen worden.

We zitten in de raad met drie vertegenwoordigers. Helaas maken we sinds 2010 geen deel meer uit van het college van B&W.

In de commissies Samenleving en Ruimte zijn we met drie personen vertegenwoordigd. Raadsleden, commissieleden en een aantal ondersteunende fractieleden bereiden samen de commissie en raadsvergaderingen voor. Deze vergaderingen zijn openbaar. Belangstellenden zijn altijd welkom.

Het bestuur van de afdeling zorgt meer op de achtergrond voor het goed functioneren van de afdeling en voor het ondersteunen van de gemeenteraadsfractie. Het bestuur bestaat momenteel uit vier leden.

Het CDA-Beuningen is stevig in onze Beuningse klei geworteld. Wij hebben goede contacten met burgers, verenigingen en maatschappelijke organisaties en Beuningen en zijn actief op zoek naar hun meningen en inzichten.

Die meningen en inzichten worden door onze vertegenwoordigers in de Beuningse gemeenteraad gebruikt bij hun werk in die gemeenteraad. Wij organiseren daarom o.a. geregeld thema-avonden en andere gesprekken in de verschillende kernen van onze gemeente.

De basis van het CDA wordt gevormd door onze leden. Die verwelkomen wij dan ook met open armen. Als u belangstelling hebt voor het CDA-Beuningen stuur dan een mail naar onze afdelingsvoorzitter Jos Janssen (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.). Hij neemt dan contact met u op.